Upprättande av avtal om köp

Promoteq Motor AB:s varor beställs på www.promoteqmotor.se eller via vår kundtjänst. Avtal om köp upprättas då din beställning har bekräftats av Promoteq motor via e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Genom beställningen accepterar du dessa Köpvillkor.

PRISER

Promoteq motor AB reserverar sig för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, valutaförändringar, tryckfel etc. Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Promoteq motor AB rätten att häva avtal om köp. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Promoteq motor AB inte skyldiga att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara.

Observera att priserna inte inkluderar fraktavgifter, detta anges separat.

MINDERÅRIGA

Du måste vara minst 18 år för att kunna beställa varor från Promoteq motor AB. Om du är under 18 år krävs din målsmans tillstånd innan du lägger en beställning.  Promoteq motor AB förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning (exempelvis om du uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).

På www.promoteqmotor.se kan avtal endast ingås med kunder med leveransadress i Sverige.

FÄRGER

Promoteq motor AB strävar efter att på ett så korrekt sätt som möjligt visa våra produkters egenskaper, inklusive komposition och färger. Färgen du ser på www.promoteqmotor.se är dock beroende av din datorskärm, surfplatta eller smartphones prestanda och vi kan inte garantera att dessa enheter visuellt återger färger korrekt.

All bildinformation skall därför ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.

FRAKT

Fraktavgift på tillkommer alltid på 69 kr.

Vi tar inte ut några fakturerings- eller serviceavgifter.

Leveranstid

Beställning som läggs innan 12:00 på måndagar och torsdagar skickas från vårt lager samma dag.  DHL:s leveranstid är därefter 1-3 arbetsdagar. Vi kan tyvärr inte påverka eventuella förseningar hos DHL och vi kan därför inte garantera att din beställning kommer fram till en viss dag. Vi kan heller inte ersätta dig vid en eventuell försening. För mer exakt information om statusen på din beställning ber vi dig kontakta oss.

Om någon produkt i en större beställning blir försenad kan vi delleverera din beställning så att du inte ska behöva vänta onödigt länge på resten av dina varor. Vid dessa fall står vi för den extra fraktavgiften.

Varor som vi inte kan leverera och som meddelas vara slut restnoteras inte om inte annat har avtalats. Om du fortfarande vill ha varan måste du i dessa fall beställa den igen vid ett senare tillfälle. Om vi måste avboka något i din beställning meddelar vi dig via e-post så fort vi själva fått informationen.

Transportskador

Vi tar ansvar för varor som skadas under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid, det är därför viktigt att du direkt tar en bild på det skadade godset när du mottagit paketet och reklamerar det direkt till postombudet. Du kan även kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig att få ersättning för den skadade varan.

Vi tar även ansvar för varor som kommer bort när vi levererat dem från vårt lager till dig eller fram till ditt utlämningsställe. Har du inte mottagit ditt paket inom rimlig tid, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare.

När du returnerar en vara till oss så är det du som kund som ansvarar för godset. Det är mycket viktigt att du packar ner varan noga så att inte varan eller originalförpackningen skadas. Använd aldrig originalförpackningen som yttre emballage för då skadas den. Vid skadad originalförpackning kommer du att debiteras 100 kr.

Outlösta paket

Paket som inte har hämtats ut inom 14 dagar hos ombud återsänds till Promoteq motor AB. Om detta sker debiteras du som kund en avgift på 299 kr, avgiften avser kostnader för frakt, returfrakt, expeditionsavgift samt övriga hanteringskostnader. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

ÅNGERRÄTT OCH RETUR

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt. För att du ska känna dig helt trygg med ditt köp erbjuder Promoteq motor AB istället 30 dagars ångerrätt från det att du tar emot varan eller en väsentlig del av den. Vill du under denna tid returnera din vara för byte eller återköp skall du använda den medskickade retursedeln (om du tappat bort den, vänligen kontakta vår kundtjänst så skickar vi en ny). Använder du den så står Promoteq motor AB för returfraktkostnaden. Vi reserverar oss för att vi ej har möjlighet att hämta ut din retur om den skickas med egen returfraktsedel, som rekommenderat brev eller om returen läggs direkt i postens brevlådor. Observera att Promoteq motor AB inte har möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt.

Vid retur står du risken för varan och det är därför mycket viktigt att varan returneras i en oskadad originalförpackning och att alla eventuella lappar och manualer också skickas med. Använd inte originalförpackningen som yttre emballage för då skadas originalförpackningen. Förpacka din retur väl och det går självklart bra att använda samma emballage som produkten ursprungligen var förpackad i.

Om varan är hanterad i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att prova varan förbehåller vi oss rätten till att använda ett värdeminskningsavdrag, med hänvisning till lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler i Sverige.

Observera att du inte får tejpa, klistra fast returfraktsedel eller dylikt direkt på originalförpackningen för då skadas den. En skadad originalkartong medför att du kommer att debiteras en avgift på 100 kr. Om varan levereras i en förpackning som inte går att öppna utan att skada förpackningenså har du som konsument rätt att öppna förpackningen för att granska din vara, utan att din returrätt förbrukas.

Återbetalning av mottagen och godkänd retur sker inom 30 dagar.

REKLAMATION

Du som konsument har enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet, dock inom skälig tid från att ett fel upptäckts. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt.

Promoteq motor AB förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Vid reklamation, använd den medskickade retursedeln (om du tappat bort den, vänligen kontakta vår kundtjänst så skickar vi en ny). Observera att Promoteq motor AB inte har möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt.

Promoteq motor AB gör en bedömning då vi tagit emot varan och kontaktar dig då för vidare information. Efter att vi mottagit den returnerade varan kommer vi att behandla ärendet inom 30 dagar.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

FORCE MAJEURE

Promoteq motor AB ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Promoteq motor AB inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits.

Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Promoteq motor AB dig dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än två månader har både du och Promoteq motor AB rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

TVIST

Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med Promoteq motor AB:s kundtjänst. Vid eventuell tvist följer Promoteq motor AB alltid Allmänna Reklamationsnämnden beslut.

Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa Köpvillkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgöras av Allmänna Reklamationsnämnden eller i sista hand av allmän domstol.

För frågor kring innebörden av dessa Köpvillkor eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador eller annat, vänligen ta kontakt med Promoteq motor AB:s kundtjänst. 

 

 

-Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

 

Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

 

- Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

Minimiorder

Minimiorder är 100 kr inklusive moms.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen